Ofte stillede spørgsmål
Har du spørgsmål om Georg Jensen Damask og / eller vores produkter er du velkommen til at kontakte kundeservice på mail på gjd@damask.dk.
Hvor er min pakke?
Har du tjekket den pakkesporing, du har modtaget på mail? Tjek evt. din spam/uønsket/reklame indbakke.
Hvornår sender I varen?
Levering sker normalt inden for 1-2 hverdage efter modtagelse af ordren. Hvis produkterne ikke er på lager ved bestillingstidspunktet, forventes levering inden for 15 hverdage. Vi vil kontakte dig hurtigst muligt for nærmere information.
* Specialsyede/specialfremstillede varer leveres inden for 15 hverdage.
* Navnehåndklæder leveres i henhold til leveringstid opgivet på den pågældende produktside.
Georg Jensen Damask sørger for levering, efter dit ønske, med enten GLS Pakkeshop, GLS Erhverv eller GLS Privat.
Jeg kan ikke gennemføre min betaling?
Tjek om alt forestående er korrekt udfyldt, og at du har accepteret handelsbetingelserne.
Eventuelle mellemrum/ekstra tomme felter i telefonnummer skal fjernes.
Kontakt kundeservice på mail: gjd@damask.dk.
Hvor er min ordrebekræftelse / faktura?
Har du tjekket, at du har oplyst korrekt mailadresse ved bestilling? Tjek evt. din spam/uønsket/reklame indbakke.
Hvor finder jeg den nærmeste butik?
Du kan se adresser, telefonnumre og åbningstider på vores butikker her.
Kan et produkt købt på webshoppen byttes I jeres butikker og omvendt?
Der er 100 dages bytte- og returret fra købsdatoen på et ubrugt produkt, og du kan godt både bytte og returnere et produkt, der er købt i vores webshop, i vores butikker.
Produkter købt i en af vores butikker kan du også returnere ved at sende dem til os, så vil vi kreditere og refunderer beløbet - vi bytter ikke. Du kan finde en returlabel her.
Kan jeg købe gavekort på webshoppen?
Det er ikke muligt at købe gavekort på vores webshop – du kan købe gavekort via vores butikker.
Alternativt kan du ringe til en af vores butikker der kan modtage betalingen via Mobilepay, så sender de gavekortet til dig.
Hvordan indløser jeg mit gavekort / tilgodeseddel på webshoppen?
Lav en ordre på vores webshop www.damask.dk. Skriv i bemærkningsfeltet, at du fremsender et gavekort/en tilgodeseddel på kr. X og skriv nummeret på gavekortet/tilgodesedlen og at den skal modregnes din ordre. Vælg bankoverførsel og overfør differencen (hvis nogen) mellem ordrens beløb minus dit gavekort/din tilgodeseddel.
Jeg har ikke modtaget en mail med en velkomstkode?
Du bedes tjekke din spam/reklame/uønsket mail indbakke, da mailen kan være endt der.
Er du allerede tilmeldt vores nyhedsmail eller har været det tidligere? Hvis dette er tilfældet, vil du ikke modtage en mail med en velkomstkode, da systemet genkender din mailadresse.
Har du yderligere spørgsmål, bedes du kontakte kundeservice via mail til gjd@damask.dk. Vi besvarer din mail hurtigst muligt inden for kontorets åbningstid.
Hvor skal jeg indtaste min velkomstkode eller øvrige rabatkoder?
Du skal indtaste din kode under 1. fane 'Din ordre' – i feltet under rabatkode - klik derefter på indløs.
Hvilken dug passer til mit bord?
Valg af størrelse på dugen afhænger af, hvor meget nedhæng, du ønsker. Vi anbefaler et nedhæng på 20 -25 cm hele vejen rundt. Hvis dit bord f.eks er 100 cm bredt og 200 cm langt, så vil en dug i størrelsen 140 x 240 cm passe til dit bord.
Hvis du ikke kan finde en dug i standardstørrelse på webshoppen, der passer til dit bord, så har vi mulighed for at specialsy en dug til dig. Kontakt kundeservice via mail på gjd@damask.dk for at høre om mulighederne.
Kan jeg købe løse pudebetræk / dynebetræk?
Du kan købe løse pudebetræk her.
Du kan købe både løse pude- og dynebetræk i alle vores butikker.
Hvis du ønsker at købe løse dynebetræk på vores webshop, så send venligst en mail til gjd@damask.dk
Hvad er den korrekt størrelse i baby/ junior sæt?
Danske standardstørrelser er: 40x45 / 70x100 cm og 40x45 / 100x140 cm
Norske standardstørrelser er: 35x40 / 65x80 cm – 35x40 / 80x100 cm - 40x60 / 100x140 cm
Hvordan plejer og vedligeholder jeg mine Georg Jensen Damask produkter?
For at få størst mulig glæde af produktet mange år fremover, anbefaler vi, at du altid følger instruktionen på produktets vaskelabel. Undgå brug af skyllemiddel, optisk hvidt og blegemiddel. Vi anbefaler Damavask, vores specialudviklede vaskemiddel, der beskytter og genopretter farverne. Du kan finde flere gode råd til, hvordan du bedst vasker og plejer dine tekstiler her.
Kan jeg købe/ reservere en vare, der er udsolgt?
Nej, det er ikke muligt at købe eller reservere en vare, der er udsolgt.
Hvordan sender jeg mit produkt / min ordre retur?
Som en ekstra service tilbyder Georg Jensen Damask 100 dages returret på varer, når du handler i en af vores egne butikker eller på www.damask.dk. Dog under forudsætning af, at du kan fremvise bon, byttemærke eller faktura. Hvis du har fortrudt købet af en vare, kan du sende varen til Georg Jensen Damask, Dieselvej 1, 6000 Kolding eller aflevere den i én af vores Georg Jensen Damask-butikker - senest 100 dage efter du som køber har modtaget produkterne. Se alle vores butikker her.
Ved returforsendelse afholder Georg Jensen Damask udgiften til returnering af varekøb, såfremt du benytter vores returlabel, som du finder her.
Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.
Hvilke lande leverer I til?
Vi leverer næsten world wide – du vælger modtagelsesland i indkøbskurven, når du bestiller.
Hvornår afholder I udsalg, lagersalg og kampagner?
Som modtager af vores nyhedsmails får du info før alle andre. Her bliver du løbende opdateret omkring lancering af nye designs, events, lagersalg samt udsalg og andre gode tilbud fra din lokale Georg Jensen Damask-butik. Du kan tilmelde dig vores nyhedsmail i bunden af denne side.
Mit produkt er længere / større end den størrelse, jeg har købt?
De angivne mål på produkterne er efter vask. Eksempel: Hvis du har købt en dug i størrelse 140x200 cm, så vil dugen være længere end 200 cm, når du modtager den - efter de første par vaske vil dugen krympe til 200 cm.